Nasi Ludzie

Kinga Drechny – Możańska – Autorka jest psychologiem psychoterapeutą współpracuje z Poradnią Psychologii Praktyczne PEPE . W swojej wieloletniej praktyce zajmuje się trudnościami związanymi z nadmiernym stresem, sytuacją kryzysową oraz w konsultacji z rodzicami dzieci w wieku 2-7 lat zajmuje się różnymi problemami związanymi z trudnościami emocjonalnymi i rozwojowymi dzieci oraz wyzwaniami związanymi z byciem rodzicem, znajdując różne sposoby wsparcia dla dzieci i ich rodziców.

Katarzyna Fronczak – artystka i pedagog. Interesuje ją rola sztuki w procesie edukacji, nauka i poznawanie świata poprzez tworzenie i zajęcia artystyczne oraz związek sztuki z naturą. Absolwentka Sztuk Pięknych na Uniwersytecie Barcelońskim oraz Arte Diez (Wyższej Szkoły Sztuki Użytkowe)j w Madrycie. Wykształcenie Pedagogiczne zdobywała w Centrum Kształcenia Waldorf – Steiner w Barcelonie. Doświadczenie zdobywała , gdzie zajmowała interwencją artystyczną szczególnie wśród dzieci. Współpracuje domami kultury, prowadząc zajęcia plastyczne i warsztaty tematyczne.
Web: https://kadiafronczak.wixsite.com/nomade
Instagram: https://www.instagram.com/kasia_fronczak_nomada/

Katarzyna Jackowska-Enemuo– twórczyni Wędrownej Wytwórni Zdarzeń PARPARUSZA, antropolożka kultury po UJ, animatorka, śpiewaczka, multiinstrumentalistka, opowiadaczka historii, autorka tekstów i muzyki. Od ponad dwudziestu lat zajmuje się muzyką etniczną i dawną, a także zbiera, wymyśla i opowiada bajki, baśnie i historie prawdziwe dzieciom i dorosłym. Występuje na największych festiwalach w kraju, ale opowiada też w pociągach, na podwórkach i w więzieniach. Współpracuje z innymi artystami oraz instytucjami kultury w całej Polsce, prowadzi projekty arteterapeutyczne, artystyczne i edukacyjne oparte o opowieści i muzykę.
Z natury – Matka-Nomadka i słuchaczka świata.
www.parparusza.wordpress.com
www.facebook.com/parparuszaKJE
www.facebook.com/projekt.migawki
www.opowiescdlaswiata.wordpess.com
www.jazgodki.pl

Emka Kowalska twórczyni portalu o książkach obibooki.pl Mama Iwa i Olafa. Dziennikarka na macierzyńskim. Pokażę Wam najciekawsze książki dla dzieci. W każdą środę zaprasza do Pytania na śniadanie w TVP2.

Marta Lipczyńska-Gil – absolwentka filologii polskiej na UMK w Toruniu, właścicielka wydawnictwa Hokus-Pokus (od 2003 roku) , naczelna kwartalnika o literaturze dla dzieci i młodzieży „Ryms” oraz wortalu. www.ryms.pl. (od 2007 roku).
Za stworzenie i prowadzenie „Rymsa” otrzymała kilka nagród – Gwarancję Kultury 2011 przyznawanej przez TVP Kultura w kategorii „Osiągnięcia w twórczym rozwoju dzieci i młodzieży”, nagrodę za upowszechnianie czytelnictwa PS IBBY (2013) oraz Pegazika (2016). Mama Franciszka, Juliusza i Mai.

Joasia Mikołajczyk, arteterapeutka działająca w metodzie choreoterapii. Jej pasją jest taniec za którym podąża od najmłodszych lat. Poprzez różne formy tańca: Balet, Kontakt Improwizację, Butoh, 5rytmów, Tańce w kręgu, ruch Gaga, taniec współczesny i intuicyjny dotarła do tradycyjnych tańców afrykańskich z których energię i inspiracje czerpie od ponad 11 lat ucząc się u źródeł w Afryce Zachodniej. Nieustannie kształci się z zakresu choreoterapii oraz z psychologii procesu (Międzynarodowa Szkoła Pracy z Procesem im. Arnolda Mindella). Ukończyła studia podyplomowe z Arteterapii z elementami terapii pedagogicznej na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, kurs Terapii Tańcem i Ruchem Instytutu DMT w Warszawie oraz Kurs Instruktorski Improwizacji Tańca i Symboliki Ciała w Niemczech (Instytut Dynamiki Tańca i Ruchu Detlefa Kapperta, Essen).
Prowadzi zajęcia z choreoterapii dla różnych grup wiekowych w ramach autorskiego projektu: Aftroterapie oraz dla osób chorych psychicznie w szpitalu psychiatrycznym w Tworkach, współpracuje również w ramach Fundacji Miejsce Tworzenia z osobami z niepełnosprawnością intelektualną z Fundacji Sprawni Inaczej z Gdańska. Prowadziła zajęcia z tańca intuicyjnego.
Moja opowieść o tańcu afrykańskim, byciu z poziomu serca i choreoterapii

Alicja Pietruszka – aktorka. Absolwentka Akademii Teatralnej w Warszawie wydziału zamiejscowego w Białymstoku, Escuela de arte dramatico w Valladolid oraz Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Krzysztofa Komedy w Lubaczowie w klasie fortepianu. Prowadząca warsztaty teatralne z dziećmi, dorosłymi, osobami wykluczonymi. Aktorka Teatru Scena Elffów, Teatru Kameralnego w Bydgoszczy.

Anna Szawiel – aktorka, animatorka kultury autorka scenariuszy spektakli i wydarzeń dla dzieci, aktorka i lektorka głosowa, prowadząca wydarzenia kulturalne. Reżyserka spektaklu ”O innych sposobach spędzania wolnego czasu” i krótkich form filmowych z cyklu #słuchowizje. Współpracuje m.in. z Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Biblioteką Akustyczną, Fundacją Muzyka jest dla wszystkich, Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej. Absolwentka Akademii Teatralnej (Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku) i Uniwersytetu Warszawskiego. Jest autorką scenariuszy kilkudziesięciu koncertów edukacyjnych adresowanych do rodzin z dziećmi 0-5 i 5-10 lat (cykle: Smykofonia, Dziecięce Ogrody Muzyczne), zinterpretowała i nagrała kilkadziesiąt książek w formie audiobooków.

Karolina Witowska-Ćirlić – graficzka i artystka interdyscyplinarna. Realizuje projekty z pogranicza rysunku, designu i instalacji. Twórczyni wielu autorskich warsztatów artystycznych oraz projektów społeczno-kulturalnych. Instruktorka arteterapii, pedagożka z doświadczeniem w pracy z młodzieżą i dorosłymi.

Julia Żardecka instruktorka dramy oraz pedagogiki cyrku, antropolożka kultury, animatorka kultury, edukatorka, wspołzałożycielka Odskoczni. Absolwentka Institute of Performing Arts w Danii. Ukończyła kurs pedagogiki cyrku prowadzony przez Wojewódzki ośrodek Animacji Kultury w Toruniu oraz kursy instruktorskie dramy w Mazowieckiem Instytucie Kultury . Uczestniczka międzynarodowych projektów o tematyce cyrkowej (m.in. Dania, Niemcy, Hiszpania). Stażystka w zagranicznych instytucjach kultury w projekcie „Women and Youth Enterpreneurship in Ceative Sector” w ramach programu Leonerdo Da Vinci. Od 2010 roku związana z pracą w trzecim sektorze. Regularnie prowadzi projekty artystyczno-społeczne oraz edukacyjne w szkołach, domach kultury i Miejscach Aktywności Lokalnej.